Första gången

Som rubriken lyder så gjorde jag något för första gången igår, och det var att gå på kursen Foto 1 som jag ska läsa nu som individuellt val. Det startades upp med en liten mjukstart så att alla skulle vara med när det gäller grodperspektiv, förgrund, kontrast, placering i bilden och lite sånt. Sedan bjöds det på en liten fotopromenad där vi skulle praktisera de kunskaperna.
I de flesta bilder som jag tar så fotar jag ur ett grodperspektiv, samt med mycket kontraster (förekommer bilder utan kontraster med), så jag tog dessa bilderna för att representera det. Bilderna skulle sedan redigeras och skickas in så att vi kan diskutera dem i helklass nästa lektion.
 
Nu sitter jag på digitalt skapande, vilket också är väldigt roligt och som jag hoppas kommer att kunna föra mina kunskaper framåt.För ett av mina mål detta året (det som är kvar, haha) är att utvecklas just som fotograf och bli ännu säkrare på det jag gör..
 
Publicerat i Foto
#1 / / linah:

WOW! sjuuukt snygga bilder:D!

#2 / / madabouttea.se:

Vilka bilder! Skitsnyggt :D Jag kanske med borde gå någon fotokurs så man bli lite bättre på att fota.

#3 / / Ylva:

Häftiga bilder! :) Kul med fotokurs!

#4 / / Carolina Thoor:

Vad roligt! Du fotar jätte bra, att döma av dina bilder här ovanför. Så det här är ju rätt kurs för dig! :D

Sv; tackar! :)

#5 / / Sara Ekman:

Fantastiska bilder :)

#6 / / molly ❥:

skitfina bilder! jag ska börja läsa foto 3 nu, hoppas du kommer gilla kursen!

#7 / / coffeeandcupcake.blogg.se:

Superfina bilder :D

#8 / / Erica:

Gillar verkligen sista bilden! Så himla vacker! <3

#9 / / Netti:

Verkligen sjukt grymma bilder och du är så duktig! Kram

#10 / / Nora Andersson:

Såå kul <33

#11 / / Flisan:

Superfina bilder ;D

#12 / / Erica:

Så fina bilder! :)

#13 / / Mika:

Jätte fina bilder och vad roligt att gå en sådan kurs! Vill också det! :D

#14 / / Anita:

Älskar bilderna :D

#15 / / MATILDA ROSQVIST:

så fint :)

#16 / / Josäfin Andersson :

första bilderna är sååå snygga! Älskar vatten med lång slutartid :D

#17 / / ami:

Fan vilken rolig kurs! Jag skulle vilja gå något sådant :)

#18 / / Emma Engström:

Åh vad roligt! Kursen verkar passa dig perfekt för du är ju så duktig :D

#19 / / Lady Mischievous:

Ja gör det :)

Jättefina bilder!

#20 / / MADDISENJ.SE:

Otroligt läckra foton

#21 / / Nisrit:

Sjukt snygga bilder!

#22 / / Emma Grann Fotografi:

Vackra bilder!

#23 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså åh så fantastiska bilder!

#24 / / ExklusivaMoi:

Känns som redan nu att det kan bli riktigt riktigt bra av ditt fotandet =)... tycker du redan smiskar på många av de erfarna fotograferna samt fotobloggarna!! Fortsätt så så kommer du lååångt, hejja hejjaaa....

#25 / / Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Riktigt vackra bilder! :)

#26 / / Liene Svärd:

Vackra bilder!

#27 / / Kirunafotominnen:

Jättefint fångade ögonblick!

#28 / / Denise:

Älskar bilderna!!

#29 / / Ida ☯ the sky under the sea :

Grymma bilder! Så kul med fotokurs ^^

#30 / / Erica:

Såå fina bilder! :)

#31 / / Natalie Salazar:

vilka härliga bilder :)

#32 / / Lady Mischievous:

Ja verkligen! Härliga bilder :)

#33 / / Jessica Högberg:

Oj så roligt, håll oss uppdaterade!!

#34 / / Matilda:

Så fint! Wow. Vilka färger!

#35 / / Sofia:

Vilka underbara bilder!!

#36 / / LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

Jättefina bilder! Hade foto som inriktning i gymnasiet, så rolig kurs! Jag älskade den. När man fick olika uppdrag och sen skulle skicka in och visa upp i helgrupp och förklara hur man tänkte och sen få respons. Det var alltid lika pirrigt när andra skulle ge respons och jag har sämsta självförtroendet så ville egentligen bara smita därifrån och strunta i det. Men fick mycket bra respons både från läraren och eleverna i gruppen. Kändes så bra!

#37 / / Ronja Therese:

Superfina bilder!

#38 / / Nora Bååth:

Sjukt vackra bilder!

#39 / / Amanda:

Verkar kul! Skulle också vilja gå en fotokurs!

#40 / / NICOLE:

Hoppas du kommer tycka om kursen, tror den kommer passa perfa :D

#41 / / Pauline:

vad roligt!

#42 / / JoJo:

wow vilka fina bilder! :D

sv; ja det gör den verkligen! :D

#43 / / Olivia Ward's blogg:

Va roligt, bilderna blev skitsnygga!

#44 / / Amanda:

Gud vad härliga bilder!! kram:)

#45 / / Linnea:

Åh, så fina bilder!

#46 / / Janie:

Suuuperfina bilder verkligen

#47 / / Lina:

Det är verkligen inte kul, nej. Men vilka superfina bilder du tagit! Kör hårt på fotokursen! :)

#48 / / Fröken:

Så otroligt fina bilder! :-)

#49 / / felicia:

men åh fina bilder!! hoppas att du blir nöjd med kursen, för foto1 är verkligen superkul!

#50 / / Lydia Elstig:

Vilka häftiga bilder!

#51 / / my:

Superfina bilder :)

#52 / / Zaisha <3:

vilka otroligt fina bilder!

#53 / / linnea:

Amen W-O-W

#54 / / Sofie Hallgren:

Men gud vad du är duktig på att fota! :o

#55 / / SOFA:

Ååh sista bilden! Så vacker

#56 / / Koffe - fotograf - vloggare:

Vad skoj! Du kommer älska det! :D

#57 / / Anna:

Alltså... dina bilder är verkligen helt otroliga!

Och indv foto har jag hört av många att det ska vara roligt! ^^