Supermåne

Klockan 04:30 imorse ringde klockan. För att vara så otroligt tidigt så var jag förhållandevis väldigt pigg. Kan ju ha berott på att jag skulle ut och titta på detta fantastiska fenomen. Så några minuter senare befann jag mig uppe på garagetaket med kameran ståendes på ett stativ. Tyvärr hade jag bara ett 50mm objektiv, så kunde inte riktigt komma närmare än jag kom på denna bilden utan att det blev suddig. Sen var det väldigt kallt med så hade med mig varm Oboy och pizzabullar. Well, well, jag fångade den på bild iallafall och fick vara med om ett väldigt coolt fenomen :)
Publicerat i Allmänt
#1 / / Märtis:

Vilken otroligt läcker bild!

#2 / / N:

Så coolt!

#3 / / Maja H:

Snygg bild!
Själv orkade jag inte gå upp haha, får väl vänta tills 2033 haha..
kramis

#4 / / MALIN:

Så häftigt! Och vilken bild!

#5 / / Carolina Thoor:

Häftigt! Skulle göra allt för att få se detta :/

Sv; okej, tack ska du ha för din röst, den är guld värd :D

#6 / / Sam:

Detta är den vackraste bild av förmörkelsen jag se långt :O <3 I love

#7 / / Natalie Salazar:

ååh gulle tack detsamma!
vi ställde också klockan men såg ingen måne då det var fullt med moln över himlen :(
vart bor du som såg månen?

#8 / / LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

Jag var dum nog att ha 70-300mm och fel inställningar så mina bilder blev suddiga och brusiga...

#9 / / Cajsa Lindahl:

Jag är så arg att jag missade det där men jag va såååå trött efter denna helg att jag kunde inte vara vaken och uppleva det..

sv. Ja det va väldigt fint! :)

#10 / / NICOLE:

Så häftigt verkligen :)

#11 / / JoJo:

så jävla cool bild! :D själv så missade jag det. orkade inte gå upp tidigare än vad jag skulle. haha!

sv; ja shopping är aldrig fel! :D

#12 / / Ghugge:

Bra fångat!👌

#13 / / Iisa:

så nice ^^

#14 / / Nathalie Tegelstam:

Wow så vackert, otroligt häftigt! Jag missade de tyvärr :/ kram

#15 / / Erika:

Jag tyckte bilden blev hur bra som helst :)

#16 / / Dixi Wonderland:

Jätte fin bild :D

#17 / / Johanna Sjölin:

vacker bild!

#18 / / Daniella:

Så sjukt fin bild! Så häftig upplevelse också. Det verkade mysigt ^^

#19 / / Henrietta Nylund:

Ååh vad coolt!

#20 / / Malin:

Super cool bild!
Ångrar lite att inte jag ställde klockan och försökte ta en bild ;)

#21 / / Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Så coolt :D
Läcker bild. Ångrar lite att jag inte klev upp och fotade, men orkade inte när jag skulle upp och jobba :P

#22 / / Amanda Jönsson:

Så fin bild!

#23 / / Jessica:

Så himla häftigt! Önskar att jag också hade orkat gå upp i natt och bevittna detta fenomen!

#24 / / A M:

Wow vilken bild!

#25 / / Sarah Sjöstedt:

Vilken vacker bild! Jag gick också ut och kollade på det men blev inte imponerad tyvärr. Man såg inte månen så tydligt som jag hoppats. Men ändå coolt att man varit med om det :)

#26 / / Skogsraah ☾:

Åh vilken fin bild! Det var helt magiskt att se det i natt <3

#27 / / Frida:

Vilken grymt imponerande bild! :) Sjukt fin!

#28 / / Tuva Björnwall:

Åh så coolt!! Bra fångat :D

#29 / / SWEDISH MELANIN:

Lätt den finaste jag sett hittils. Har sett bild på månen överallt idag och blivit visad bilder av den. Hade inga planer på att gå upp då min sömn är mitt allt typ men bra jobbat haha! :)

#30 / / Felicia Karlström:

Åh vad häftigt! Själv så sov man så gott, haha!

#31 / / Sanna Widman:

Grym bild! Häftigt! :)

#32 / / Stina - Tillvaron.se:

Wow så häftigt! Önskar att jag haft orken att stiga upp men älskar att sova för mycket haha. Men hörde att det ändå var mycket moln ikring där jag bor så det kanske var lika bra ändå. Desto roligare att se bilder som dina då i och för sig :)

#33 / / SOFIA:

Wow! Åh blir så ledsen att jag missade den röda månen, det var träd i vägen och jag var trött haha :(

#34 / / Nathalie Andersson:

Wow vilken fin bild!

#35 / / Jessica Högberg:

Fin bild!! Måste ha varit kul att få se och fota! Själv höll jag mej vaken och jagade månen till 5 imorse men det var för dimmigt så jag såg inte ens en röd strimma... Surt när skolan började 09.00;)

#36 / / Bintu Malm Fraser:

Jag tycker att du fick en jätte bra bild :)

#37 / / Hanna K:

Åhh hjälp vilken fin bild, skulle också velat se men orkade ej gå upp :'D

#38 / / Sandra:

Riktigt häftigt fångat :)

#39 / / Boel:

Vad roligt att du fick se den!
Var molnigt hos mig så såg den inte :(

#40 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Riktigt snyggt fångat! :)

#41 / / Katarina:

Hej och tack för titten. Lyxigt att få se ett sådant vackert månfoto när jag besöker din sida.

#42 / / Lina:

Tack så mycket! Gör inget att du bara hade 50mm! Bilden blev hur fräsig som helst med lite stjärnor & en små läskig gren på sidan haha!

#43 / / Emma:

Vilken bra bild det blev ändå! Jag orkade inte gå upp utan njöt av alla fina bilder på webben istället. ;)

#44 / / Angus:

Titta du fick till den! jag hitta inte månen jag!

#45 / / N:

Riktigt coolt det där!

#46 / / MADDISENJ,SE:

Vackert foto

#47 / / linah:

åh så fint:D! <3

#48 / / Isabella Huynh:

wow vilken fin bild du fick!

#49 / / Agnes:

så fina bilder du tar! :)

#50 / / Lina:

Fin bild! Gillar att det var nåt mer på bilden än bara själva månen, som många andra gjorde. :)

#51 / / my:

Superfin bild :D

#52 / / Emma Grann Fotografi:

Men vad snyggt!!

#53 / / Linnea:

Åh, det är så himla cooooooolt!

#54 / / Netti Starby:

Herregud vilken grym bild :-D Kram

#55 / / Linn Strömberg:

Otroligt coolt!

#56 / / Anna Sofia:

Vad roligt att du orkade gå upp och ta kort i alla fall! Jag hade planerat att göra det men glömde sätta larm kvällen innan haha så tog en sovmorgon istället ;) :)

#57 / / Caroline - 4barns mamma utomlands:

Wow vilken bild, den är helt magisk!

#58 / / Yohanna af Skovde:

Tycker nästan det där är en av de bättre mån-bilderna jag sett även om den inte är inzoomad. Nu syns det att det var en supermåne! På de andra ser man bara en röd måne, även om de bilderna är coola de med!

#59 / / Sam:

bilden är extraordinära :o <3

#60 / / jore:

men vilken snygg bild! fint att man ser stjärnorna och träden också, ger lite mer djup i bilden. ångrar nästan att jag var för lat för å gå upp och kolla nu, haha! :D

#61 / / Liene Svärd:

Jättefin bild iaf :)

#62 / / Josephine:

Vad duktigt av dig, att du orkade :) en väldigt bra bild måste jag säga, man ser riktigt bra. Coolt!

#63 / / Simon G:

Visst var det häftigt! Själv så tog jag bara närbilder men gillar även sådan som du tog! Mycket fin bild! :)

#64 / / AW - Fotograf:

Otroligt fin bild! Önskar att jag hade tagit mer bilder längre ifrån och inte bara zoomat in!

#65 / / Thea:

Underbar bild!!

#66 / / Marlene S.R:

åh så bra bild!

#67 / / Vano:

Otroligt fin bild! :)

#68 / / Fröken:

Vilken otroligt häftig bild! :-)

#69 / / Isabelle Olofsson:

Jag tyckte bilden var jättefin även fast det inte var inzoomat, alla andra bilder man sett på månen har ju varit inzoomade! :)

#70 / / Silja:

Väldigt fin bild! Ångrar nu att man missade det :(

#71 / / corneliaeriksson.blogg.se:

Jättefint!

#72 / / Maria:

Vilken häftig bild, ser nästan ut som en målning..! :)