Att överleva höstmörkret..

När vädret är lite sådär grådassigt och trist ute är det lätt att man blir lite nedstämd. Det blir mörkare både på morgonen och kvällen och det känns som att dagarna är likadana. Saknaden av det varma solljuset påminner en hela tiden, samtidigt som det blir kallare vecka för vecka.. 
Det är många som inte har hösten som favoritårstid och det kan jag förstå. Jag kan hålla med om att det är trist ibland, men jag försöker att se fördelarna med den istället. Att se fördelarna kan underlätta och få dagarna att rulla på lite lättare. En positiv inställning bidrar till att man känner sig lite gladare och pepp.
 
Följande kommer några fördelar med hösten;
- Träden är besmyckade med löv i alla dess färger. Ge dig ut på en liten promenad i ett fint landskap så ska du se hur fint det är överallt. 
- Dagarna går och det blir bara kyligare och kyligare. Detta är en perfekt anledning till att ta på sig en varm stickad tröja, eller den där halsduken som du köpte senast. 
- Att köpa nya och höstiga kläder är ett roligt sätt för att förbereda sig för hösten. 
- Man kan sitta inne och kolla hur många filmer eller serier som helst utan att känna dåligt samvete för att det är fint väder ute. Kanske hittar du en ny serie som du fastnar för? 
- Är inte den underbaraste känslan när man är nyvaken och ligger kvar i den varma sängen samtidigt som man hör hur regnet smattrar utanför? Så mysigt!
- Planera saker. Att längta och se framemot roliga aktiviteter är ett bra sätt att fördriva tiden på, varse sig det är att du ska träffa en kompis eller åka på en resa.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Paulina:

Åh vilket fint hår!

#2 / / Erica Andersson:

Vilken fin bild, älskar färgerna i bakggrunden!

#3 / / Andreas:

Jag har nog den perfekta titeln för den bilden. "Autumn Nymph"

#4 / / ✖ Boardin ✖:

fin bild :3

#5 / / Amanda Forsman:

Vilken fin bild! Men gillar inte hösten :(

#6 / / MK:

Nydelig bilde! Og det er som du sier, det er så mange fine høstfarger ute som man MÅ nyte før vinteren kommer :)

#7 / / Malin Wederberg:

Fin bild :)

#8 / / ExklusivaMoi:

Idag var en nice höstdag =D... är såå glad att jag gick upp tidigt på mörran! Hoppas jag kan göra om imörrn igen... TREVLIG HELG iaf!

#9 / / Lena:

Hösten är ju helt fantastiskt. Jag har verkligen lärt mig att älska hösten lika mycket som alla andra årstider om inte mer. Alla fina färger, mys i mörkret med en bok eller film. Hurra för hösten! :P Tror det är viktigt att göra något peppande som man får energi av också, som kanske gå på konsert, bio, träffa kompisar etc

#10 / / Lucy:

Helt rätt :) att se det ljusa i hösten ger en allt en annan inställning :)

#11 / / Nathalie Tegelstam:

Sååå fint hår!! :) kram

#12 / / emeliesandelia.se:

Så underbar bild! :)

#13 / / N:

Vilken härlig bild!!

#14 / / Kickie:

Vad fint skrivet! :)

#15 / / Johan:

Bra tips där. Hösten är inte min favoritårsitid direkt, men som du säger så finns det ändå vissa positiva aspekter med hösten :)

#16 / / Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Så bra tips, älskar hösten! :)

#17 / / Yohanna af Skovde:

Eller hur, du har så rätt! Mycket handlar om inställning också. Har aldrig upplevt en tråkig höst men det har väl med just inställningen att göra. Jag diggar den och då blir den bra!

#18 / / Dixi Wonderland:

Underbar bild :D

#19 / / Znogge:

Hösten är inte rolig men var årstid har ändå dina fördelar!

#20 / / Timeoftiger:

Stilig blogg!

#21 / / NICOLE:

Bra tips, och jag håller med om att man ska se det positiva istället för att gräva ner sig i att det känns jobbigt. Själv älskar jag hösten :)

#22 / / shazi:

älskar bilden

#23 / / Boel:

Jätte bra inlägg! :D

#24 / / Maja H:

Så sant att man ska se de positiva, alltid!
Fin bild :)

#25 / / MALIN:

Så fin bild! Och denna listan var hur bra som helst :) Lite pepp behövs verkligen inför den långa hösten! Kram

#26 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Så mysigt inlägg :)

#27 / / Nora Bååth:

Älskar bilden!

#28 / / VERONICA - fashionblog:

Guuuuud så fint hår du har!! :)

#29 / / Elin:

Så jäkla bra skrivet!:)

#30 / / Emma Engström:

Man får verkligen se allt det positiva i hösten för att överleva den, och det finns faktiskt en del bra! :D

#31 / / Jeanette:

Mycket bra fördelar med hösten :)

#32 / / Josephine:

Grymma tips! Även om jag är en sån person som älskar hösten och en aning kyla hehe :)

#33 / / Elin:

Oh toppen tips och tankar kring hösten :) thumbs up!

#34 / / snie.blogg.se:

Gäller o försöka ha nåt kull inplanerat dystra dagar. Nåt o se fram emot =)

#35 / / Skogsraah ☾:

Bra tips! Själv älskar jag höstmörkret och blir lätt less allt ljus på sommaren :)

#36 / / Sam:

håret är vacker <3

#37 / / jos:

Hösten kan vara riktigt mysig!

#38 / / Elina:

Vilken fin bild!

#39 / / Olivia Ward's blogg:

Älskar verkligen hösten och dessa punkter fick mig att älska hösten ännu mer! Så fint hår btw!