Praktik





Foto: Timothy Gottlieb

Dagarna bara flyter på och snart är min första prao-vecka tyvärr slut... Tur i alla fall att jag ska vara där två veckor. 
På bilderna ser ni för ovanlighetens skull mig, haha. Vi skulle ta lite reklambilder till bildbanken och då fick jag så snällt agera modell :)

Det är några läsare som undrat lite om praktiken så tänkte förklara lite närmare..
Jag är då och praktiserar hos fotografen Bingo Rimérs företag Lejon Media Gruppen. Företaget ger i nuläget ut tre tidningar (Pause, Man och Moore), samt driver webbportaler.
Här ska jag då praktisera under två veckors tid. Tyvärr så ingår det inte någon praktik på den linjen jag läser, så jag har fått använda mitt höstlov, samt tagit ledigt en vecka för att kunna genomföra den. Visst, det innebär att jag får läsa i kapp det jag missar, men jag ångrar inte det en sekund. Nu har snart halva tiden gått och jag har nog aldrig haft så kul som jag haft det dessa dagar. Att få jobba med foto och medier som man brinner för är ju en dröm. Det känns ju som att man inte ens jobbar, då man tycker att det är så himla kul det man gör. 
Nu är jag på väg till jobbet och ännu en underbar dag väntar :)
Publicerat i Allmänt
#1 / / Nimo:

Vad kul med prao!

#2 / / johanna:

ha en bra dag fina du!

#3 / / Henrietta Nylund:

Härliga bilder verkligen!

#4 / / Malin Wederberg:

Cool praktikplats :D

#5 / / Sara:

Åh vilken rolig praktikplats :) Otroligt fina bilder med <3 Kram

#6 / / Jessica Högberg:

Oj så härligt, hur fick du det?? Njuuut!

Svar: Började för ett år sedan när jag vann hans fotobok och han sa att jag skulle komma upp på praktik, vilket jag gjorde. När den praktiken var slut sa de att jag gärna fick komma tillbaka och det gjorde jag :)
Cassandra Haraldsson

#7 / / Ida ☯ the sky under the sea :

Najs att du kunnat fixa praktik ändå - och att du trivs på den ^^

#8 / / starsinlife.blogg.se:

Vad fint du har på dej!

#9 / / Emma Grann Fotografi:

Vad spännande :)
Och fina bilder, kul att vara modell ibland också ;)

#10 / / Dixi Wonderland:

Fan va driven du är! Inte många som skulle ge upp sitt lov :)

#11 / / Elin:

Jättefint <3

#12 / / corneliaeriksson.blogg.se:

Vad roligt att du trivs på praoplatsen! :)

#13 / / Maja H:

Så fina bilder & va kul! :D

kramis

#14 / / Alexandra:

ALLTSÅ, dina skor är så sjukt snygga!! :D

#15 / / ExklusivaMoi:

Jätte tjusiga bilder och jisses vad kul det måste va att få jobba med Bingo =D... han är grym med kameran alltså!

#16 / / Erica:

Vilken häftig praktikplats! :} Hoppas du har kul!

#17 / / Moa:

On Gus va cool peak tick! Bingo är ju riktigt bra också! Kram

#18 / / Linn Strömberg:

Vad roligt att praktisera där :D

Härligt för dig :D . Kul att få träna så där :)

#20 / / Http://nouw.com/carroat:

Härliga bilder! :)

#21 / / Mohammedi's | Art, model & designer:

grym!

#22 / / Catrin Monica Sandberg:

Vilka fantastiskt fina bilder :)

#23 / / Prietha:

Åh vad roligt!!

#24 / / Madeleine:

Vilka otroligt snygga stövlar!! Vart har du köpt dom? Är på jakt efter något liknande men inte hittat några som faller mig i smaken... Hoppas du får en fin lördag! Stor kram till dig

Svar: Tack så mycket! De är faktiskt köpte på Din Sko för någon månad sedan, så tror att de finns kvar :)
Cassandra Haraldsson

#25 / / Amanda:

Jätte fina bilder! :)

#26 / / ISA:

Fatta vad givande denna praktik är då, även om du "offrar" ditt lov. Det är så drivande personer jobbar! hehe kram

#27 / / Netti Starby:

Vad roligt att du har fått praktik där och vilka fina bilder! :-D Kram

#28 / / Alice:

Verkar som en riktigt rolig praoplats!

#29 / / VERONICA - fashionblog:

Åh vad fina bilder, inspirerande och jordnära. Älskar dem! Skorna där var otroligt läckra!! :)

#30 / / Caroline:

Åh vad härligt att du trivs så bra! Hoppas du får en fin kväll :-)

#31 / / LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

Låter som en rolig praktik! Riktigt dåligt att praktik inte ingår i vissa linjer. Jag menar, praktik är minst lika viktigt som att vara i skolan, om inte ännu viktigare. Om man inte har praktik, hur ska man då veta hur det är på vissa arbetsplatser?

Svar: Så sant ju! Tycker precis som du. Tänk om man föreställer sig att ett jobb är hur kul som helst, sen när man väl får det jobbet så är det inte alls så som man tänkt sig. Borde verkligen finnas i linjer..
Cassandra Haraldsson

#32 / / freja:

Vilka fina bilder :)

#33 / / Johanna chevrolet:

så sjukt fin blogg! det märksvekrkilgen att du lägger ner tid på den♥1☺

#34 / / Susana :

Åh vilken dröm att få praktisera där, låter jättekul!

#35 / / Maria-Alexandra:

Oj va duktigt och ambitiöst av dig att praktisera på ditt lov! Imponerad!

#36 / / Mjolkfriabakverk:

Jättefina bilder!